fbpx

איך לתכנן דירה קטנה?

בדירה קטנה האתגר הוא למקסם פתרונות אחסון מבלי להפוך אותה למחסן, שתרגיש עדין ביתית ומרווחת.

אז קבלו טיפים שיעזרו לכם למצות את הפוטנציאל של הקטנה הזאת:

תכנון חלוקת החלל

בדירה קטנה החשיבות של חלוקת חלל נכונה היא קריטית. אני לא יכולה להסביר לכם עד כמה חשוב להשקיע בתכנון נכון. ממש הבדל בין תחושה של דירה קטנטונת לבין תחושה של דירה הגדולה מהמטראז' האמיתי שלה. לכן, צריך להשקיע בתכנון אופטימלי ורצוי עם מעצבת.

בדירה קטנה נרצה כמה שיותר להגדיל את החלל הציבורי. לייצר מבט מהכניסה שהוא פתוח ומעניק תחושת גודל.

נרצה לייצר חללים מוארים ושכמה שניתן יראו בהם את החוץ כי זה גם מייצר תחושת גודל.

דרכי הפרדה בין חללים

בדרך כלל מחלקים חללים עם קירות.

בדירה קטנה זה ממש לא חייב להיות ככה!

חלוקת החלל עם ארונות תייצר הפרדה בין החללים אך תייצר גם פתרונות אחסון. יש אפשרות לתכנון ארון דו צדדי שממש ימקסם את האחסון מבלי להכביד על החללים.

חלוקה נוספת באמצעות קירות זכוכית אלומיניום כך שניתן עדין לראות את המשך החלל ולא לחסום אותו. על ידי וילונות ניתן לייצר פרטיות במידת הצורך. מתאים ממש למשרד ביתי בחלל.

יש אפשרות גם להשתמש במחיצות מודלוריות שניתנות להזזה לשימושים השונים.

פתרונות אחסון

עבורי אין כזה דבר אחסון כללי. האחסון תמיד מתחיל מצרכי הלקוחות ובדירה קטנה זה פשוט חובה. מפו את הפריטים שלכם- גיטרות, גלשן, ספרים, כמות נעלים וכו'. יש לתכנן את סוג האחסון כמה שיותר מדויק, אפשר לתכנן ארונות בעומקים שונים לשימושים השונים וכמובן שלנצל אחסון לגובה ורהיטים בהתאמה אישית שיוסיפו אחסון נוסף כמו ספסל, מיטה עם אחסון וכו'.

צבעוניות

נרצה לייצר מראה המשכי על ידי חומרים שחוזרים על עצמם.

למשל בדירה שאני מעצבת כרגע בגבעתיים בחרתי לייצר קיר צבוע בגובה כ-90 ס"מ בגוון המטבח שממשיך מאחורי הספה ויוצר המשכיות ותחושת גודל.

לתכנן את מה שאין

אל תתפתו לנצל כל חלל לאחסון וריהוט. דווקא רהיטים לא גדולים מדי ושטחים שרואים בהם את הרצפה, יתנו לכם את תחושת המרחב והגודל. אני יודעת, אתם רוצים שיהיה יותר מקום לישיבה ולאירוח אבל תאמינו לי ביומיום יהיה הרבה פחות נעים. לכן, בחרו שולחן נפתח ומקמו אותו בצורה שמאפשרת לו מקום להפתח, רהיטים שיכולים להצטרף בעת אירוח כמו ספסל שיכול להתווסף לסלון, במקום ריהוט גדול מדי שאינו פרופורציונלי לדירה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לקבלת עידכונים, פוסטים בבלוג והטבות >>