fbpx

מה הלו"ז? כמה זמן לוקח שיפוץ?

שיפוץ כולל שני שלבים עיקריים: שלב התכנון ושלב הביצוע.

שלב התכנון לוקח כשלושה חודשים וכולל את השלבים הבאים:

הגדרת הצרכים והתקציב

יש להגדיר את כל החלומות שלכם וכל מה שהייתן רוצים שיהיה בבית. חישבו על השימושים השונים, כמות החפצים, הפעילויות השונות ואיפה הכי נוח לכם לקיים אותם, למשל, עבודה מהבית- באיזה איזור יהיה לכם הכי אטרקטיבי לשבת מבחינת אור יום, שקט, אחסון וכו'.

הגדירו תקציב. אם אין לכם מושג מה הסכום שתרצו להשקיע, תשאלו את עצמכם בצורה גסה- 100,000? 300,000? 500,000? אתם תראו שיהיה סכום שתגידו לעצמכם לא מה פתאום זה יקר ואז תבינו מה הגבול של התקציב שלכם.

תחימת סעיפי השיפוץ

נסכם את סעיפי השיפוץ בגדול על מנת להבין אם התקציב מאפשר את השיפוץ האופטימלי: החלפת מטבח, ריצוף בכל הבית, שיפוץ חדרי הרחצה, החלפת חלונות  וכו'.

נזמין קבלן שיפוצים, איש אלומיניום כדאי להבין סדר גודל של עלויות או לפי מחירונים באינטרנט. לשיפוץ כולל כלל האצבע הוא 3,000-4,000 ש"ח למ"ר.

בתחילת העבודה עם מעצבת תקיימו פגישת עומק בה תגדירו לה את הצרכים והרצונות והחלומות והתקציב. על בסיס הפגישה יבוצע התכנון החדש לבית שלכם. משך הזמן הוא פגישה אחת אך יתכן ותרצו להתלבט ולחשוב על השיפוץ זמן מה מראש.

הכנת תכנית העמדה/ תכנית חלוקת חלל

לאחר לקיחת מידות על ידי המעצבת או מודד מקצועי (בדירת קבלן מקבלים מהקבלן את השרטוט בתוכנת אוטוקד) המעצבת תכין אופציות להעמדה, כלומר תכנון מקצועי כולל פתרונות עיצוביים לפי הצרכים שלכם. זהו השלב הכי חשוב ויצירתי שבו יקבע איך יראה הבית המעצבת תציג בפניכם את האופציות כולל יתרונות וחסרונות בכל תכנית ובמהלך הפגישה תדונו ותגבשו את התכנית הסופית. לאחר הפגישה רב הסיכויים שתצטרכו זמן לחשוב על הדברים ולסכם החלטות שיאפםשרו יצירת תכנית סופית. משך הכנת תכנית ההעמדה- 3-4 שבועות. משך ההתלבטות וגיבוש תכנית סופית 1-3 שבועות, תלוי במהירות קבלת ההחלטה על ידכם.

הכנת סט תכניות עבודה לקבלן, הדמיות ומפרט כמויות

לאחר שאושרה תכנית העמדה על ידכם, המעצבת תכין תכניות עבודה מקצועיות שלפיהן יבוצע השיפוץ:

תכנית הריסה, בנייה, אינסטלציה, חשמל ותאורה, ריצוף, פריסות חדרי רחצה, פריסות מטבח, ריצוף, הנמכות תקרה וכו'. כמו כן, תכין מפרט כמויות לקבלן, מסמך המסכם את עבודות הקבלן ומאפשר לבצע מכרז קבלנים.

בנוסף, המעצבת תכין הדמיה שתאפשר לכם לראות איך התוצאה עומדת להראות כבר בשלב התכנון. ההדמיות מאפשרות לכם קבלת החלטה בקלות רבה יותר.

משך ההכנה 3-4 שבועות.

בחירת קבלן

יש להזמין מספר קבלנים לצורך קבלת הצעות מחיר. בדרך כלל נהוג להזמין 3 קבלנים שקיבלתם עליהם המלצות אך ניתן כמובן יותר או פחות לשיקולכם. יש לוודא הקבלנים מתמחרים את אותה עבודה מבחינת חומרים וגימורים שכולם כללו את כל העבודה הנדרשת.

2-3 שבועות

ימי רכישות מספקים

יש לרכוש את כל מה שדרוש לשיפוץ: בחירת מטבח, כלים סניטריים וקרמיקות, ריצוף, דלתות, פרקט אם רלוונטי, תאורה.

כמו כן, להזמין חלונות, נגרות וכל דבר נוסף שנדרש לצורך השיפוץ.

בשלב זה מעצבת תלווה אתכם לספקים, תמליץ על ספקים רלוונטיים ותעזור לכם לבחור מבין האפשרויות הרבות בחנויות, כך שיווצרו שילובים חומרים מעניינים, מידות נכונות לריצופים וחיפויים לפי ההתאמה לסגנון העיצובי ומבנה הבית, תכנון מטבח מיטבי מפורט בשרטוטים שיתאים להתנהלות הרצויה במטבח, מבנה החלל וצרכי האחסון שלכם. כמו כן, המעצבת תתכנן נגרות אישית כמו ארונות אמבטיה, ארונות קיר וכו' בהתאם לצורך.

3-4 שבועות. שלב זה ובחירת הקבלן יבוצעו במקביל.

סיכום שלבי התכנון- כשלושה חודשי תכנון.

תחילת השיפוץ

שיפוץ יכול להמשך מספר שבועות או מספר חודשים. זה תלוי בגודל הדירה/ בית ובהיקף השיפוץ. יש לקחת בחשבון שמטבח יורד לייצור רק לאחר מדידה בשטח ולכן יש צורך שאיזור המטבח יהיה מוכן למדידה. לחברות מטבחים לוקח כ- 3 חודשים לספק את המטבח ויש לקחת זאת  בחשבון. הזמנה מנגר יכולה לקצר את משך האספקה. סדר גודל לשיפוץ מלא של דירת 100 מ"ר הוא 3-4 חודשים.

נקודות נוספות לסיכום:

משך השיפוץ מושפע גם מהירות קבלת ההחלטות שלכם וזמינות הקבלן שבחרתם.

יש לקחת בחשבון ששלב התכנון הוא לא קצר אך הוא זה שיבטיח את שביעות רצונכם. עלים לוודא שחשבתם על הכל, בחרתם חומרים וספקים בסבלנות ולא מתוך לחץ ואתם שלמים עם התכנית של הבית. שיפוץ זה לא תהליך שעוברים כל יום וככל שהתכנון יבוצע שבצורה נכונה כך תהנו מהתוצאה לאורך שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לקבלת עידכונים, פוסטים בבלוג והטבות >>