fbpx

5 טיפים לעיצוב פינת עבודה משפרת ביצועים

מי שעובד מהבית יודע שקל מאד לאבד ריכוז, לשוטט בפייסבוק או ללכת לקחת משהו טעים, שוב 🙂
אז כשמעצבים את פינת העבודה הביתית חשוב שהיא תעשה כמה דברים עבורנו:

  1. פרודוקטיביות- שתכלס נעבוד ונצליח להיות מרוכזים ולהכנס ל"פלואו".
  2. השראה- שתכניס אותנו לוייב הנכון, לאנרגיות שדרושות לנו ותפציץ אותנו ברעיונות מעולים.
  3. אחסון וארגון- שיהיה בה מקום להכל בצורה נכונה שיהיה קל לשמור על הסדר. 
  4. שתעשה לנו טוב- פינה כייפית שממש כיף לשבת בה, שנשמח להתחיל בה את היום.  

 

אז בואו נתחיל בטיפים:

טיפ מס' 1- מיקום פינת העבודה:
חשבתם שאתם אמורים לשבת בחדר הנוסף או בשולחן צמוד לקיר בהמשך הסלון?
ממש לא בטוח. 

אל תהיו מקובעים ותתפסו על המקום הפנוי שיש לכם, אלא תפתחו את הראש ותחשבו איפה יהיה לכם הכי נעים לשבת. 

בעיני הכי כיף לשבת במקום מואר ולא סגור ועם הפנים לתוך החלל ולא בצמוד לקיר. 

השאלה הזאת ממש תשפיע על הרצון שלכם לשבת בחלל העבודה שלכם ולכן חשוב שתחשבו עליה טוב לפני שאתם מתחילים לעצב את איזור העבודה שלכם.

תשימו לב במיוחד לנושא התאורה-איזור העבודה צריך להיות מואר כך שלא תאמצו את העיניים ושיהיה לכם נעים. הכי טוב שיהיה כמה שיותר אור יום ולכן כשאתם בוחרים את איזור העבודה בבית, תעדיפו איזור ליד חלון כמה שיותר גדול ואפילו שני חלונות. במיוחד אם אתם מצלמים סרטונים או קורסים דיגיטליים בחלל או מקיימים פגישות יעוץ דרך המחשב. אתם תראו משמעותית יותר טוב.
אני החלטתי להוציא את פינת האוכל היפה שהיתה לי ולהפוך את המקום שלה לפינת עבודה כי הבנתי שהכי נוח לי לשבת ליד החלון הגדול בבית וכשאני במרחב פתוח. אם גם אתם הכי אוהבים לשבת בפינת האוכל שלכם, תחשבו טוב כמה אתם מארחים והאם אתם זקוקים לפינת האוכל או יכולים להסתפק בשולחן אחר באיזור המטבח. אופציה נוספת היא לעבוד בפינת האוכל ולעשות קיר ארונות מעוצב מאחוריה שישמש לאחסון משרדי כך שלחלל יהיו שתי פונקציות.

 

טיפ מס' 2- איתור הצרכים:

לפני שאתם מתחילים לעצב, תסתכלו על חלל העבודה כפי שהוא היום. איזה חפצים יש לכם, תשימו לב לגדלים שלהם ולנפח- הרבה קלסרים? מחברות? מספר מסכי מחשב? ספרים? מה יוצר את הבלגן?

תכינו רשימה עם כל קטגוריות המוצרים שיש לכם ואיפה הכי נוח לכם שהם יהיו וגם המידות שלהם. האם זה צריך להיות על השולחן, ממש קרוב אליו או לא. לגבי שולחן העבודה- האם הגודל שלו נוח לכם? מה הפעולות שאתם מבצעים על השולחן? האם אתם זקוקים למרחב? 

התייחסות רצינית לצרכים שלכם תגרום לכך שיהיה לכם משרד ביתי סופר נוח ומפנק.

 

טיפ מס' 3- ריכוז והשראה

בין אם אתם אוהבים מינימליזם או מתים על פיצ'יפקעס כדאי לוודא שיהיו בחלל איזורי ריכוז ואיזורי השראה.

איזורי ריכוז- בלי עומס ויזואלי. בעיקר תרצו להעלים ניירת, חשבוניות ועוד דברים נוראים מהסוג הזה :-). אחסון סגור של הדברים הללו יצור שקט ורוגע בעיניים. איזור עבודה עם פריטים בודדים שנבחרו בקפידה למשל, מנורת שולחן יפה, כלי לעטים, עציץ קטן יאפשר לכם רוגע ופוקוס בעבודה.

איזורי השראה- כאן יהיו כל הפריטים שעושים לכם טוב, שגורמים לכם ליצירתיות ותחושה טובה. אלו יכולים להיות לוחות השראה יפים, תליית פריטים יפים של העסק כמו למשל תליית חוטים צבעוניים על הקיר בסטודיו לעיצוב אופנה, תמונות משפחתיות, תמונות, צמחייה ואקססוריז.
החלוקה בין איזורי ההשראה לאיזורי הריכוז תהיה לפי מבנה החלל ומהות העבודה. למשל אתם יכולים לייצר קיר מעניין שרואים מיד כשנכנסים לחלל, אבל כשאתם יושבים לעבוד אתם עם הגב אליו ואז הוא לא מפריע לריכוז. אפשר שקיר אחד שיש לכם מבט אליו, בישיבה ליד השולחן, יהווה השראה וקיר אחר רגוע או שבחלק התחתון של הקיר רגוע ובעליון השראה, כך שכשאתם בישיבה יהיה מראה יותר שקט וכשמסתכלים למעלה או עומדים יהיו פרטי ההשראה.  

 

טיפ 4- Be yourself

החלל צריך לשקף את מי שאתם ואת העסק שלכם. לדוגמה, אם שמחת חיים מאפיינת אתכם, תכניסו איזה שהוא צבע מואר שעושה טוב בקיר אחד או באקססוריז. אם אתם יצירתיים, תחשבו על משהו מעניין ולא שגרתי לכלול בחלל.

מצלמים סרטונים לעסק ו/או מקבלים לקוחות בחלל העבודה? 

אם כן, הנראות של החלל שלכם חשובה הרבה יותר. החלל ישמש את הנראות למותג שלכם ולכן חשוב שממש תבואו לידי ביטוי ושהעסק שלכם ייצג אתכם בכבוד :-). תחשבו על השאלות הבאות: למה הקמתם את העסק? מה אתם רוצים לשדר? מה מאפיין אתכם?
לגביי עיצוב קיר הרקע של הסרטונים לעסק שלכם, כתבתי פוסט שלם בנושא שאותו תוכלו לקרוא כאן

 

טיפ 5- הכיסא:

המון פעמים אני רואה פינות עבודה מעוצבות עם כסא מעוצב אבל לא נוח, למשל מפלסטיק. אם אתם יושבים הרבה שעות, תדאגו שיהיה לכם נוח ואל תתפשרו על זה. זה לא חייב להיות הכסא המשרדי הכי גבוה ומכוער שקיים, כמו הכסאות בוסים האלו במקומות עבודה, אבל כן כסא שתומך בגב. יש אפילו באיקאה כסא עם רשת בגב שהוא ממש נוח (יש לי אותו). רצוי שהכיסא יסתובב, גם כי זה נוח וגם כי זה כיף.

 

אז אם בא לכם לשדרג קצת את פינת העבודה או שאתם רוצים להתפנק בפינת עבודה חדשה לגמרי, אתם מוזמנים לפנות אלי, יש לי מסלולים גם לייעוץ וגם לעיצוב מלא, לפי רמות שונות של תקציב.

 

 

  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לקבלת עידכונים, פוסטים בבלוג והטבות >>