fbpx

איך לעצב קיר רקע לצילומים של הסרטונים השיווקיים/ קורסים דיגיטליים שלכם?

לפני שנתחיל, למה חשוב בכלל לעצב את הרקע?

התשובה הפשוטה ביותר, כי הוא שם. הוא חלק מהנראות הויזואלית שלכם וכפי שאתם משקיעים בתוכן ובאופן העברת המסר,חשוב שגם הנראות תתאים לעסק שלכם ושתהיה הלימה בינה לבין המסרים שלכם.

התשובה המורכבות יותר, היא שהרקע לצילומים משפיע על אפקטיביות הסרטונים שלכם.
על איך אנשים תופסים אתכם ואת המותג שלכם. זהו משהו שנעשה גם באופן לא מודע כי למראה הויזואלי יש חשיבות רבה אף יותר מלתוכן עצמו.

אבל כדי להמחיש את חשיבות הרקע, בואו נתחיל מתרגיל קטן.

לפניכם תמונות של מספר סרטונים שיווקים של עסקים מיו-טיוב. תסתכלו על הרקע, אין צורך להפעיל את הסרטון ותחשבו מיהו בעל העסק ומהו משדר לכם:

אז אני מאמינה שהצלחתם לראות את ההבדל בין הסרטונים. אפילו מבלי להקשיב לתוכן, המראה הויזואלי מייצר לנו:

  1. קונטקסט: באיזה תחום מצוי בעל המקצוע, על מה הוא הולך לדבר. למשל האם הוא בקליניקה או בבית, במשרד או בסלון.
  2. אופן העברת המסר: האם זה סרטון יותר אינטימי, בגובה העיניים או יותר רשמי.
  3. מעמד: האם אנחנו מרגישים שמדובר במצליחן או לא.
  4. האם הוא מקצוען או חובבן.
  5. מה הסביבה משדרת לי: האם הסביבה שלו נעימה? מעניינית? מיוחדת? מוזנחת? אלגנטית? 
  6. האישיות של בעל המקצוע: האם מדובר באדם חם או קר, אומנותי, רציני, קליל וכו'.

כאשר נצפה בסרטון, בנוסף למה שתיארתי למעלה, אנו נבחן האם קיימת התאמה בין התוכן לבין המראה הויזואלי של הסרטון, כאשר אם לא תהיה התאמה זה יצור אצלנו דיסוננס ויכול לגרום לחוסר אמינות. למשל, אם בעל המקצוע מציג את עצמו כאוטוריטה בתחום ואנחנו כבר מדמיינים שהוא בן אדם אמיד ופתאום אנו רואים אותו בדירה מוזנחת, אנחנו עשויים להרגיש מרומים.

אז מהם הקריטריונים לעיצוב הרקע המתאים לצילומים:

תתאפקו עוד קצת עם הטיפים לעיצוב, כי לפני שמתחילים לחשוב על העיצוב עצמו, חשוב להגדיר את החוויה שתרצו לייצר ללקוח. כדי להבין טוב יותר איזו חוויה מתאימה לעסק שלכם, עליכם לנתח את העסק באופן הבא:

התאמה לתחום העיסוק:
על מנת ליצור קונטקסט, יש להתאים את סביבת הצילום לתחום העיסוק. עליכם לחשוב מה הציפייה של הצופה מבעל מקצוע בתחום שלכם. מומלץ לחפש ביו-טיוב סרטונים בתחום שלכם ולראות היכן בעל העסק מצטלם. למשל, לתזונאית יתאים לצלם בסביבת המטבח או הסלון.
מדריכת הורים- בסלון או בקליניקה מזמינה.

התאמה לערכים של בעל העסק:
במה אתם מאמינים? מה אתם רוצים לשדר? לכל בעל עסק יש ערכים שמאפיינים אותו. עליכם לחשוב על הערכים שלכם ולהכין רשימה עם הערכים שמייצגים את התחום שלכם וכן ערכים שמהווים את הבידול שלכם. למשל, אם שמחת חיים היא תכונה שאתם רוצים לשדר, כדאי שהרקע של הצילומים יעבירו את התחושה הזאת לצופה. בשאלה הזאת אני דווקא לא ממליצה להסתמך על סרטונים של בעלי עסקים אחרים אלא לחשוב פשוט על עצמכם. המטרה בסופו של דבר שאתם תבואו לידי ביטוי בעסק שלכם ובכל מקרה מי שיבחר לעבוד איתכם יעשה זאת בגלל מה שאתם שידרתם לו ולכן חשוב ממש לדייק את הערכים האישיים שלכם. 

התאמה לתדמית/ מעמד שלכם בתחום או שברצונכם לשדר:
חשוב לזכור שאנשים מייצרים לעצמם סיפור עליכם. ככל שאתם משדרים שאתם אוטוריטה בתחומכם, וככל שהעשייה שלכם משדרת מקצועיות, כך אנשים מצפים מכך לעבוד או לגור במקום מעוצב ומטופח. סביבה שלא תואמת את הרושם שיצרתם עלולה ליצור אכזבה או אפילו לפקפק באמינותכם.

התאמה למסר:
ככל שהמסר הוא יותר אישי ובגובה העיניים, ניתן יהיה לצלם בסביבה ביתית כמו הסלון שלכם וככל שהמסר יותר רשמי תצטרכו לשדר סביבה יותר עסקית ומוקפדת. אבל זכרו, כפי שציינתי בסעיף הקודם, ככל שתרצו לשדר יותר מקצועיות, תצטרכו להקפיד על סביבה מוקפדת ומעוצבת יותר.

 

אז כפי שהבנתם, הרקע לצילומים של סרטונים שיווקיים וקורסים דיגיטליים צריך להיות מותאם ספציפית לבעל העסק ולכן לא ניתן לתת הנחייה כוללת לכל בעלי העסקים. בכל זאת, אשתף אתכם במספר טיפים כלליים שתוכלו ליישם כבר עכשיו בסביבת התפאורה לצילומים.

  1. הסביבה צריכה להיות מסודרת. שימו לב לכל מה שנכנס לפריים- גם חפצים שממוקמים לא קרוב אליכם אבל מהווים חלק מהרקע יכולים להפריע לעין ולמשוך את תשומת הלב של הצופה שלא לצורך.
  2. תאורה- כדאי למקם את סביבת הצילום שלכם ליד חלון או אפילו שניים שיתנו תאורת יום טבעית. כמו כן, חשוב שהתאורה המלאכותית תיתן אור בגוון מתאים ולא תיתן מראה לא טבעי בצהוב או כתום מדי.
  3. אם יש לכם ספריה או מדפים ברקע לצילומים הקפידו לסדר אותם ותנסו להציג חפצים אישיים שמשדרים את הערכים שלכם או אפילו יתאימו לתוכן הספציפי של הסרטון שאתם מצלמים.
  4. הקפידו לא ליצור עומס ויזואלי על מנת שהצופה יוכל להתרכז בכם. גם אם כוללים מספר פריטים כמו קיר גלריה יש ליצור מראה הרמוני ולא מבלבל.
  5. מומלץ לא לצלם כאשר מאחוריכם יש דלת ואם אין ברירה לדאוג שהיא תהיה סגורה.
  6. אם אתם יוצרים סרטונים בתדירות גבוהה, נסו שהרקע לצילומים יהיה מודולרי ויאפשר לכם שינויים מסוימים בין סרטון לסרטון שיצרו עניין אצל העוקבים שלכם.
  7. ניתן לרכוש אקססוריז שישמשו רק לצילומים, כך שגם אם הם לא מתאימים לכם לחלל הבית ביומיום הם ישדרגו את סט הצילומים לדוגמה כריות לסלון, אקססוריז לשולחן העבודה וכו'.
  8. אנשים אוהבים משפטי השראה. תוכלו לשלב ברקע לצילומים גלויות או תמונות עם משפטי השראה שעושים לכם את זה. שימו לב לא לכלול משפטים ארוכים שיסיחו את דעתו של הצופה. ניתן גם לשנות אותם מפעם לפעם.
  9. ניתן לשאוב השראה וגוונים לתפאורה לצילומים מהמיתוג והלוגו שלכם. זה יחזק את הנראות של העסק שלכם. גם אם הגוונים לא מתאימים לשימוש דומיננטי בחלל, ניתן ליצור נקודות צבע באמצעות אקססוריז בגווני המותג.
  10. יש לשים לב שלא לכלול אלמנטים מרצדים כמו טפט, תמונה וכו' שיהיו לא נעימים לעיניים ויפריעו לצפייה.
  11. צמחים מצטלמים נהדר- כדאי לכלול עציץ ברקע.

 

ואם עשיתי לכם חשק לעצב את הרקע לצילומים שלכם, אבל אתם לא יודעים איך להתחיל, אשמח להציע לכם אחד מהשירותים הבאים:

  1. פגישת יעוץ אישית וירטואלית בזום- בפגישה אראה את הרקע לצילומים הקיים שלכם. אנתח איתכם את העסק לפי השלבים שתיארתי ולפי שאלות מנחות נוספות ואתן לכם הנחיות כיצד לעצב את קיר התפאורה לצילומים שלכם.  
  2. פגישה פיזית לעיצוב קיר התפאורה או לעיצוב כל חלל העבודה שלכם. שירותי העיצוב ניתנים במסגרת פגישת יעוץ לעיצוב החלל או כחבילת עיצוב מלאה הכוללת תכנון החלל, הכנת לוח השראה, יום קניות והגעה ליום התקנות כך שבסופו הפרויקט יושלם ותוכלו להנות ומהחלל שלכם.
  3. אני משיקה בקרוב קורס דיגיטלי עם כל הידע שאתם צריכים לעיצוב הרקע לצילומים שלכם. הקורס יכלול דוגמאות, יתן הנחיות מעשיות וירחיב את הנושאים שכתבתי עליהם כאן. עלות הקורס תהיה אטרקטיבית כך שכל בעל עסק יוכל לשדרג את הרקע לצילומים שלו. לקבלת כל הפרטים על הקורס הירשמו לניוזלטר שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לקבלת עידכונים, פוסטים בבלוג והטבות >>