fbpx

איך לתכנן בבית מרפסת אם אין לכם מרפסת?

כשהייתי קטנה היתה לסבא וסבתא שלי בבית מרפסת שזה אומר שהיתה להם ויטרינה באמצע הסלון שאומרת שמהרגע שנכנסים דרכה מגיעים להמשך הסלון אבל זה כאילו מרפסת. היו שם המון צמחים וכמה כסאות נוח והיה שם ממש נחמד. בשלב מסוים כמו בהרבה בתים הם הורידו את הויטרינה והרחיבו את הסלון וכך נעלמה לה ה"מרפסת".
 
בתקופה האחרונה עם הקורונה והסגרים כולנו משוועים למרפסת, כלומר כל מי שאין לו כמוני והיום אני הולכת ללמד אתכם איך להיות בלי ולהרגיש עם.
 
אז נתחיל בסיבה ליצירת מרפסת- אנחנו רוצים להרגיש קצת בחוץ, את הטבע והרוגע וליצור לנו מקום עם אווירה אחרת. מקום בו נשב וקצת נסגור את הטלוויזיה, אולי נפטפט קצת לפני השינה עם כוס יין או עם תה ועוגיות או אפילו נשב עם חברה טובה עד אמצע הלילה. לכן, חשוב שיהיו לנו כסאות נוחים, כי אם נבחר בכסאות חוץ פשוטים ולא נוחים מה ימנע מאיתנו להכנס הביתה ולשבת על הספה כמו בני אדם (זכרו אנחנו לא באמת נהנים שם יותר שמש או אוויר כי זה בתוך הבית) ולכן הדמוי מרפסת תהפוך למקום נטוש.

אז מה כן לעשות?

נתחיל בלהבין אילו פעילויות נרצה לקיים שם ונתאים את הריהוט למשל, להסתלבט, לשחק שש בש, להקפיץ שוטים עם חברים או אולי לסרוג, מה שעושה לכם את זה. נתאים את הישיבה לחוויה אחרת אם זה פופים או ערסלים אולי כורסת מדיטציה ארוכה שמאפשרת ישיבה שכיבה. העיקר לייצר שם מקום חוויתי עם יתרון ששונה מסלון רגיל.
גם שתי כסאות נוחים אחד מול השני שיוצרים קשר עין או שולחן עגול קטנטן סטייל בית קפה יכולים לייצר חוויה אחרת.
 
צמחיה כמובן תייצר את אלמנט הטבע ולכן תכננו הרבה ירוק מסביב. זה יכול להיות עציצים פזורים בנונשלנטיות או איזור מסוים של עציצים- הכל בהתאם לקונספט והוייב של החלל שתרצו ליצור.
 
הפרדה- איך תדעו שעכשיו אתם במרפסת? ניתן ללכת על ההארד קור ולייצר ויטרינה מפרידה ואפילו ריצוף אחר, אבל גם צביעה שתוחמת את החלל יכולה לייצר הפרדה או פשוט העמדה של הריהוט.
לסיכום אלו הפעולות שצריך לעשות כדי לקבל מרפסת בבית בלי מרפסת-
 
1. הגדרת החוויה או הפעילות- חשוב שלא תהיה לכם מרפסת נטושה.
2. בחירת ריהוט כייפי ונוח לישיבה שתואם את החוויה.
3. צמחיה צמחיה וצמחיה
4. הפרדה באמצעות סגירת האיזור, צבע או ריהוט.
 
בתמונות הדמיות לחלל ציבורי בדירה שתעבור שיפוץ בקרוב. תחמתי את החלל באמצעות צביעת איזור המרפסת כולל התקרה. החוויה נוצרת באמצעות ערסל שמכוון עם הגב לטלוויזיה כדי לייצר חוויה נפרדת מישיבה בסלון המאשר הסתלבטות וספסל בנוי לאורך הויטרינה שעליו יונחו כריות או מזרנים, שיאפשר אירוח של החברים הרבים של הזוג הצעיר ויחד עם צמחיה תיווצר אווירה מושלמת של רוגע ושלווה.
 
יאללה לעבודה ואם אתם צריכים עזרה, אתם יודעים למי לפנות 😉

הירשמו לקבלת עידכונים, פוסטים בבלוג והטבות >>